لوگو
آر اس اس English
نقشه سایت
ترازوي صيانت از حقوق شهروندي كل كشور 1397/02/26
ترازوي صيانت از حقوق شهروندي كل كشور
در بازديد فردين خرازي امور سلامت اداري، صيانت از حقوق مردم و دبير هيات عالي نظارت سازمان امور اداري و استخدامي كشور و سيدمجتبي اخوان حجازي مدير كل دفتر بازرسي و مديريت عملكرد وزارت نيرو، دستاوردها و پياده سازي نرم افزارهاي مختلف شركت توزيع برق شهر اصفهان مورد بررسي قرار گرفت. خرازي پس از بازديد از سامانه سميع؛ بصير؛ ديسپاچينگ و حوادث و اتفاقات 121؛ و نرم افزار CRM شركت توزيع برق اصفهان را الگوي ديگر شركت‌هاي خدمت رسان مطرح كرد و گفت: ايجاد ميز خدمت و به عبارتي خدمت‌رساني آسان و به دور از تبعيض از شاخصه‌هاي يك سيستم اداري سالم و عادل است كه به طور قطع فرايند توسعه و رضايت‌مندي را ايجاد مي‌نمايد و مانند يك سيستم عامل است كه بايد برنامه‌هاي توسعه بر روي آن بارگذاري شود و به حمدا... شركت توزيع برق اصفهان در نهايت دقت و دور انديشي و با تغيير نگاهي كه نسبت به مردم به عنوان ولي نعمتان خود داشته بسيار فراتر از ديگر سازمان‌ها؛ شركت‌ها و ارگان‌ها در ارائه خدمت به مشتركين و متقاضيان رفتار كرده است. وي ادامه داد: به عبارتي ‌شان انساني و رضايت‌مندي مشتركين را در فضاي سالم و بدور از فساد اداري ايجاد نموده است كه به طور قطع در سال 97 با الگو قرار دادن اين شركت و عموميت دادن آن به ديگر سازمان‌ها و ارگان‌ها بايد صيانت از حقوق شهروندي را نهادينه و ديدگاه‌ها را تغيير دهيم. خرازي عدم پاسخگويي كافي به نيازهاي مردمي را از مهمترين عوامل ايجاد مفسده در سازمان‌هاي اداري مطرح و تاكيد كرد: بي‌توجهي به خواسته‌هاي مردم هزينه‌هاي زيادي را به پيكره جامعه وارد مي‌كند كه جبران ناپذير است. دبير هيات عالي نظارت سازمان اداري و استخدامي كشور به 10 شاخص ارتقاي سلامت اداري اشاره كرد و خاطر نشان نمود: در مرحله اول بايد مشكلات قانوني از جمله قوانين معارض و موازي برطرف شود و شناسايي گلوگاه‌هاي فساد خيز در وزارت خانه مورد بررسي قرار گيرد. طراحي مدل تقسيم كار ملي با سازماندهي و انسجام بخشي سازمان‌ها در قالب پيشگيري؛ مراقبه و مقابله در اولويت‌ها قرار گيرد؛ توجه به شفافيت فرايندهاي ارائه خدمت و كاستن از پيچيدگي‌ها؛ سلامت اداري را ارتقا مي‌دهد. وي ديگر راه‌هاي ارتقاي سلامت اداري را فرهنگ سازي و آموزش‌هاي تخصصي به مردم عنوان كرد و گفت: اين آموزش‌ها بايد با همه امكانات و از طريق فضاهاي مجازي كه امروز كاربرد زيادي دارد صورت گيرد و همچنين سنجش سلامت و يا فساد از طريق نظرسنجي از مردم اخذ شود. خرازي تقويت نظارت همگاني و غيردولتي را يكي از راه‌هاي پيشگيري از تخلفات و مفاسد اداري مطرح كرد و گفت: نهادهاي جامعه مدني در قالب شوراهاي محلي و روستايي و اتحاديه‌هاي صنفي و به عبارتي تك تك مردم بايد بر كار سازمان‌ها نظارت كنند و ديگر اينكه شايسته گزيني و شايسته سالاري رابايد به طور علمي و تحقيقي دنبال كرد و اينكه در ارزشيابي مديران و كاركنان شاخص سلامت و رعايت حقوق شهروندي يك شاخص تأثير گذار براي ارتقاي شغلي مد نظر قرار گيرد وي ارتباط چهره به چهره كارگزار و خدمات گيرنده را يكي از شاخص‌هاي مهم تخلف عنوان و اذعان داشت: به طور قطع با غيرحضوري كردن خدمات راه تخلفات را مسدود مي‌كنيم. وي تاكيد كرد: پياده سازي نرم افزار CRM و تكريم ارباب رجوع توانسته به درستي نظرات و درخواست‌هاي مردم را بررسي و پايش كند و تكريم ارباب رجوع را به بهترين شكل به انجام برساند و تاكيد دارم كه تمام دستگاه‌هاي خدمت‌رسان از شركت توزيع برق اصفهان الگو بگيرند. سيدمجتبي اخوان خرازي، مدير كل دفتر بازرسي و مديريت عملكرد وزارت نيرو نيز توجه به دولت الكترونيك و شفاف سازي اطلاعات و ارتباط و تعامل با ديگر سازمان‌ها در قالب فضاي مكانيزه را از مهمترين عوامل پيشگيري از فساد اداري مطرح و تاكيد نمود: تسهيل خدمات‌رساني بدون ايجاد بروكراسي‌هاي پيچيده اداري رضايتمندي مردم را به دنبال دارد كه فلسفه اصلي ايجاد تمام دستگاه‌هاي خدمت‌رسان نيز همين مهم بوده است. وي به رفع گلوگاه‌هاي تخلف در وزارت نيرو اشاره كرد و گفت: در حوزه آب و برق سه گلوگاه مشخص شده كه در بخش برق واگذاري انشعاب و صدور مجوزها از مهمترين اين تخلفات محسوب مي‌شود و راه‌هاي فساد در اين حوزه بسيار زياد است و با پياده‌سازي نرم افزارهايي چون سميع به جد مي‌توانيم تغيير رفتار را ايجاد نماييم. وي اظهار داشت: به طور قطع كمتر شركتي در مجموعه صنعت برق با ايجاد زير ساخت‌هاي دقيق و پياده سازي سامانه‌هاي غير حضوري توانسته هم رضايتمتدي مردم و صيانت از حقوق شهروندي را و هم پيشگيري از تخلفات را در فرايندهاي خود به نمايش بگذارد. وي تاكيد كرد: البته اين شركت براي پيشگامي و الگو بودن بايد همچون گذشته با برنامه‌هاي صحيح و تلاش مداوم بتواند راه‌هاي سخت را هموار نمايد. در اين ديدار "حميدرضا پير پيران" مديرعامل شركت پس از معرفي شركت توزيع برق شهرستان اصفهان به دو شاخص بين المللي در حوزه خدمت‌رساني اشاره كرد و گفت: يكي از شاخصه‌ها ارائه خدمات به ساده‌ترين و سالم‌ترين روش ممكن و شاخص ديگر ارائه برقي با كيفيت و پايدار به مردم است و اين مهم موجب شده تا نگاه ما براي رسيدن به استانداردهاي جهاني و در دنياي ديجيتال امروز با هدف گذاري‌هاي صحيح صورت گيرد.
منبع: خبر پوششي -توليدي
نویسنده: محبوبه وكيلي
تعداد بازدید: 112
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
كليه حقوق سايت متعلق به شركت  توزيع  برق شهرستان اصفهان مي باشد
Powered by DorsaPortal