لوگو
آر اس اس English
نقشه سایت
شبكه هوشمند توزيع برق در خدمت مردم هوشيار اصفهان 1396/04/19
شبكه هوشمند توزيع برق در خدمت مردم هوشيار اصفهان
مهندس حميد رضا پيرپيران مدير عامل شركت در جمع معاون منابع انساني شركت توانير و ديگر مديران و كارشناسان به حوزه تحت پوشش شركت توزيع برق اصفهان اشاره كردو گفت :گسترده اين شركت 16 هزار كيلومتر در حوزه فرمانداري و قسمت شرق اصفهان مي باشد كه 16 شهر و 400 روستا را در بر مي گيرد وي تصريح كرد : بيشترين مشتركين در بخش خانگي مي باشد ولي بالاترين ميزان انرژي مصرفي در بخش صنعت ،كشاوزي و تجاري مي باشد كه 28 درصد در بخش صنعتي و 15 درصد در بخش كشاورزي مي باشد و نزديك به 20 هزار كيلومتر شبكه هوايي و زميني در اين محدوده برق رساني و تامين انرژي اين مشتركين را عملياتي نموده است . وي به پيك سال گذشته اشاره كرد و گفت:پيك بار سال گذشته 1060 مگاوات بوده است كه 11 هزار و 120 دستگاه پست و ترانسفورماتورهاي زميني و هوايي با ظرفيت منصوبه ي 2765 مگاولت آمپر 2 برابر ميزان پيك بار شركت را ظرفيت سازي نموده است. آينده دنياي توزيع ، توسعه خطوط ديتا پيرپيران تاكيد كرد :در زندگي آينده دنياي توزيع اتصال خطوط ديتا اصل مهم و كليدي مي باشد و به عبارتي رينگ كاملي از هوشمند سازي شبكه ،اتوماسيون شبكه ،كوچك سازي منابع توليد ،جبران كسري توليد از محل مديريت مصرف ،استفاده از انرژي نو و ذخيزه سازي انرژي با رينگ شدن شبكه ،اجرايي مي شود وي به توسعه خطوط ديتا و به عبارتي به رينگ شدن شبكه در كشورهاي اروپايي اشاره كرد و گفت :توسعه در اين عرصه مي تواند شرايط برق رساني پايدار و مطمئن را بيش از بيش فراهم كند و نقشه راه شركتهاي توزيع يك نگاه كلي به آينده صنعت توليد برق دنيا بر اساس توسعه خطوط ديتا مي باشد . اين مقام مسئول خاطر نشان كرد :اگر بخواهيم اين مسير پيشرفت را دنبال كنيم و از دنيا عقب نمانيم بايد به زيرساخت هاي مرتبط با حوزه صنعت برق توجه ويژه اي نماييم كه اين شركت 5 زير ساخت اصلي را مد نظر قرارداده واقدامات موثري را در اين حوزه انجام داده است زيرساخت هاي سخت افزاري ، نرم افزاري ،شبكه توزيع برق ،منابع انساني و در نهايت زير ساخت روش ها و سيستم ها كه در بخش سخت افزاري ،بالاترين سرعت ممكنه انتقال ديتا در اين حوزه صورت گرفته است و در بخش توزيع بايد توجه كنيم كه امكانات موجود به تنهايي پاسخگونيست و تنها استفاده از شبكه فيبر نوري صنعت برق كافي نيست وامكانات E1مخابرات به عنوان بك آپ رينگ شبكه به كار گرفته شده است . در بخش نرم افزاري نيز طرح هاي جامع نرم افزاري به طور تخصصي پياده سازي شده است و به عبارتي يك رينگ نرم افزاري ايجادشده است كه در مركز اين ساختار نرم افزاري يك نرم افزار جامع آمار و اطلاعات وجود دارد و به عنوان يك داشبورد مديريت تعريف شده و در 2 ماه آينده آماده بهره برداري است . وي به سامانه نقشه اطلاعات جغرافيايي GISاشاره كرد و گفت :اين نرم افزار تمام اطلاعات مربوط به شبكه هاي فشار متوسط و ضعيف را برداشت كرده است و زبان مشترك تمام شبكه ها از طريق نقشه graid ملي كه مبناي x , y شبكه را شامل مي شود و تمام اطلاعات به صورت يكپارچه برداشت مي نماد اين شرايط تنها در بخش مهندسي نيست بلكه در ساختار خدمات مشتركين ،بهره برداري نيز صورت گرفته به طوري كه مامورين قرائت از طريق تبلت اطلاعات را ذخيره مي كنند ،نصب كنتورهاي هوشمند و فهام نيز نمونه ديگر اين مكانيزه شدن است وي اظهار داشت در خصوص منابع انساني يك سامانه جامع و كامل براي تمام نيروهاي رسمي و حجمي و پيمانكاري ايجاد شده و تمام پيمانكاران نيز از طريق نام كاربري و پسورد مي توانند در دفاتر خود كه بيرون از سازمان مي باشد به تمام امكانات data basee دسترسي داشته باشند برگزاري دوره آموزش به صورت غير حضوري نيز از ديگر اقدامات اين حوزه بوده است كه جا دارد در اين جلسه نيز از معاونت منابع انساني شركت مهندس مهرداد دادخواه تشكر ويژه داشته باشيم . وي پارك فن آوري توزيع را مكان بسيار مناسبي براي نشان و عرضه تجهيزات فني و غير فني عنوان كرد و گفت :با ورود بخش خصوصي و سرمايه گزاري در اين مكان مي توان جايگاه ويژه اي براي بروز سازي دانش و فن آوري بخش متصل و منفصل شركت فراهم نمود مكانيزه شدن فرايندها؛ رضايت برون سازماني و درون سازماني مدير عامل شركت در توضيحات خود به سامانه سميع و بصير اشاره كرد و گفت :همشهريان با يك تماس مي توانند بدون مراجعه به حوزه هاي اجرايي از خدمات اداره برق برخوردار شوند و نظارت بر فرايندها نيز با ايجاد سامانه بصير محقق شده و در تمام حوزه هاي خدمات مشتركين ،بهره برداري و .... عملكردها بررسي و ارزيابي مي شود و مي توان گفت رضايتمندي 90 درصدي شهروندان اصفهاني حاصل شده است كه با توجه به ساختار اصلاحي در روش ها و دستور العمل ها به اين رضايتمندي دست يافته ايم وي تغير ساختارها و روش ها در وضعيت درمان و بيمه تكميلي پرسنل را عنوان كرد و گفت : رضايتمندي تنها منوط به بيرون سازمان نيست بلكه شرايطي كه منابع انساني براي همكاران ايجاد نموده موجب رضايتمندي همكارانمان در سازمان شده است . آورده و نتايح خلق منابع جديد بايد در اختيار توليد كننده خلق منابع قرارگيرد مهندس پيرپيران از استراتژي جديد خلق منابع در شركت توزيع برق اصفهان خبر داد و گفت :اقدامات زيادي در تمام حوزه ها و معاونت ها صورت گرفته كه به كاهش هزينه ها منجر شده و آنچه كه در اين استراتژي مهم بوده وجود عدالت و شفاقيت در فعاليت ها مي باشد وي تاكيد كرد : زماني كه منابع جديدي براي شركت ايجاد مي شود بايد خود شركت ذي نفع، از آورده هاي اين منابع بهره مند گردد و خود بهره مند گردد نه اينكه به خزانه ملي واريز شود و شركت ها هيچ منفعتي كسب نكنند اين درخواست تمام بخش هاي صنعت برق كشور است . در ادامه اين جلسه مهندس مهرداد دادخواه معاون منابع انساني شركت توزيع برق اصفهان به اقدامات صورت گرفته در حوزه منابع انساني پرداخت و چشم انداز پيش روي اين معاونت را تشريح كرد. وي در ابتدا به تعداد نيروهاي شركتي و رسمي شركت اشاره كرد و گفت :80 درصد نيروهاي رسمي شركت در مشاغل كارشناسي شركت فعاليت مي نمايند و از 800 نيروي شركتهاي پيمانكاري (آناليزي ) 45 درصد داراي سابقه كار 10-5 سال مي باشند و جود 80 درصد نيروي كارشناسي ، با محدوديت هاي رشد و ارتقا در ساختار سازمان يكي از چالشهاي فعلي شركت در بخش نيروهاي رسمي و وجود 45 درصد نيروي باسابقه 10-5 سال با سابقه بدليل محدوديت هاي ِحقوق و مزايا ،افزايش حقوق ساليانه قانون كار از چالشهاي نيروهاي شركتي در سالهاي آينده خواهد بود وي به پياده سازي نرم افزارجامع منابع انساني در حوزه پيمانكاران اشاره كردو گفت: اين نرم افزار داراي قابليت هاي زيادي است از جمله نظام مند نمودن آيتم هاي پرداختي به پرسنل آناليزي و پيمانكاري ،تاثير مدرك تحصيلي بالاتر در حقوق شخص ،تاثير نتايج ارزيابي در حقو ق و مزايا ،تعلق امتياز به دوره هاي آموزشي ؛امكان كنترل حقوق دريافتي توسط خود فرد با مكانيزه شدن صدور احكام و ايجاد پورتال ،مكانيزه شدن سيستم احتساب آناليز حقوق و در نهايت وجود درگاه تحت وب به منظور شركت هاي پيمانكاري براي بروز رساني اطلاعات پرسنل . وي در ادامه خاطر نشان كرد : پياده سازي اين سيستم توانسته امكانات اطلاعاتي زيادي را در اختيار پرسنل پيماني قرار دهد كه از جمله مي توان به - امكان دريافت اطلاعات توسط شركتهاي پيمانكاري (اطلاعات فردي ، آخرين آناليز حقوق و ...) بصورت مكانيزه ، ايجاد بانك اطلاعاتي پرسنل پيماني، وجود درگاه در سيستم جهت كليه روساي مالي و اداري جهت كنترل و نظارت بر قراردادها، دريافت اطلاعات توسط شركتهاي پيمانكاري بلافاصله پس از عقد قرارداد با شركت توزيع و يا جابجايي پرسنل،- ايجاد بانك اطلاعات آموزشي و نياز سنجي آموزشي با توجه به نوع شغل پرسنل ، امكان ثبت و سازماندهي مرخصي پرسنل پيماني و ايجاد آرشيو مستقل، امكان انجام ارزيابي عملكرد پرسنل پيماني بصورت مكانيزه (همانند پرسنل رسمي)، امكان ثبت و سازماندهي اطلاعات مربوط به رفاه و درمان و در نهايت امكان تهيه اطلاعات آمار 28 فيلد و ارسال آن به توانير و استفاد در تصميمات مديريتي در سطح شركت را فرا هم نموده است . اين مقام مسئول تاكيد كرد :در ادامه مكانيزه نمودن فرايندها، ارزيابي عملكرد نيروهاي رسمي نيز صورت گرفته است . وي به عدم تفاوت حقوق رده هاي مديريتي و كارشناسي اشاره كرد و گفت :نداشتن تفاوت هاي ملموس بين حقوق مديران و كارشناسان به طور قطع به ايجاد بي انگيزگي در پذيرش مسئوليت هاي مديريتي خواهد شد و چالش هاي زيادي را ايجاد مي كند و بر اساس نظامنامه ي پرداخت حقوق و دستمزد از طرف وزارت نيرو نيازهاي انگيزشي پرسنل مورد توجه قرار نمي گيرد و عدم پاسخگويي به نيازهاي ساختاري جديد متناسب با نظامنامه ساختار سازماني مصوب سال 88 وزارت نيرو به طور قطع بايد باز نگري شود . وي به برگزاري جلسات آموزشي در حوزه هاي مختلف پرداخت و اظهار داشت :آموزش هاي شركت بيشتر تخصص محور بوده است و در سال گذشته متوسط هر نفر پرسنل رسمي 3 دوره آموزشي بوده است وبه منظور توسعه آموزش و توانمند سازي كارشناسان ،كارگران و نيروهاي پيمانكار نياز سنجي هاي لازم صورت گرفته است و از حضور اساتيد برجسته و بومي در ارائه آموزش به همكاران استفاده شده است به طوري كه در راستاي استفاده از آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي مرتبط با فعاليتهاي شركت از زمان تشكيل حوزه معاونت منابع انساني قرارداد آموزشي و پژوهشي با دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و همچنين اساتيد مجرب در حوزه مديريت منابع انساني درقالب تدريس ، مشاوره و اجراي پروژه هاي تحقيقاتي منعقد شده است وي به شرايط استخدام نيروها اشاره كرد و افزود : اجراي آزمونهاي برنامه ريزي شده و مورد نياز با مشاركت وهمكاري مجتمع عالي آموزشي و پژوهشي اصفهان در دو بخش جذب نيروهاي شركتي و آزمونهاي ارتقا بخش شغلي صورت مي گيرد وي به چالش هاي مختلف در اين حوزه اشاره كرد و گفت :عدم انطباق برخي از شاخص هاي تعريف شده جشنواره شهيد رجايي با شاخص ها و فرايندهاي شركت توزيع بايد مورد بررسي قرار گيرد و عدم انطباق تعرفه هاي آموزشي و رقاهي دوره مديران در موسسه تحقيقات و آموزش مديريت با تعرفه هاي مصوب وزارت نيرو ،عدم همكاري دانشگاهها و مراكز آموزش عالي در تاييد دانشحويان متقاضي كار آموزي از مهم ترين چالش هاي اين حوزه است وي در ادامه پيشنهاداتي در خصوص هر كدام از چالش ها عنوان كرد . معاون منابع انساني يكي از دغدغه هاي اصلي اين مجموعه را بحث درمان و بيمه تكميلي عنوان كرد و گفت : انجام بيمه تكميلي درمان براي پرسنل حكمي و شركتي (پرسنل حكمي با اعضاء خانواده به تعداد 1100 نفر و پرسنل شركتي با اعضاء خانواده به تعداد 1920 نفر) انجام شده و عقد تفاهم نامه در خصوص پوشش خدمات درماني مناسب به پرسنل شركتي و خانواده آنان با حداقل حق بيمه آرامش فكري را هم براي مسئولين صنعت برق اصفهان و هم همكاران ايجاد كرده است. دادخواه خاطر نشان كرد : از مشكلاتي كه همكاران سابق با آن دست به گريبان بودند و دغدغه ذهني آنها بود ، عدم پس انداز هزينه سنواتشان كه به حمد ا...با تلاش مجموعه معاونت انساني در زمان مشخص شده به آنها پرداخت شد و با عقد تفاهم نامه در خصوص دريافت بيمه عمر و پس انداز (سنوات) براي پرسنل شركتي با هدف كسب اندوخته مالي مناسب و استفاده از آن در پايان خدمت ؛تا كنون نزديك به 430 نفر از پرسنل شركتي از آن بهره مند و استفاده از ساير مزاياي قانوني اين بيمه نامه به عنوان مثال غرامت فوت كه شامل يكي از خانواده هاي حادثه ديده در سال گذشته نشان از اين است كه ميزان درگيري انسان با خطر يا ريسك هاي پيراموني به طور ناخواسته وجود دارد كه با يد براي سرشكن كردن زيان همكاران پشتوانه هاي مناسبي را در قالب بيمه ارائه نماييم مجموعه منابع انساني به عنوان پشتيبان انساني سازمان توجه ويژه اي به تمام شرايط و دشواري كاري همكاران داشته و با برنامه ريزي مدون و با برنامه براي همكاران كه بيشتر در معرض خطرات جسمي هستند ارگونومي كارگران مورد بررسي قرار گرفت و آسيب هاي جسمي در حالات مختلف به طور علمي مورد واكاوي قرار گرفت و در همين راستا عقد قراردادي با يكي از مراكز مطرح مشاوره روانشناسي در سطح شهر اصفهان در خصوص ارجاع موارد نيازمند مشاوره و انجام تست MMPI (بمنظور ايجاد پروفايل شخصيتي و روانشناختي) و ارجاع موارد غيرطبيعي براي پيگيري و درمان صورت گرفت. در شدشرايط مناسبي را براي آينده همكاران ايجاد نموده است وي توجه ويژه به همكاران بازنشسته را دراولويت برنامه هاي منابع انساني عنوان نمود و تصريح كرد :تشكيل كانون بازنشستگان شركت توزيع برق اصفهان با تعداد 630 نفر از همكاران بازنشسته درسال 1394 با هدف ساماندهي و تجميع كليه خدمات مرتبط با بازنشستگان در محل كانون و انجام فعاليت هاي رفاهي ، خدماتي به بازنشستگان از قبيل ؛ برگزاري اردوهاي سياحتي و زيارتي ، برگزاري دوره هاي آموزشي مختلف براي بازنشستگان و خانواده آنان ، معرفي بازنشستگان جهت دريافت وام با سود كم ، صدور بيمه نامه هاي شخص ثالث و بدنه خودرو به صورت اقساطي اقدامات مناسبي صورت گرفته است . در پايان معاون منابع انساني صحبت از چالشهاي پيش روي اين معاونت كرد و گفت : در كنار اين چالشها پيشنهاداتي به مقامات بالادستي ارائه شده است اما آنچه كه مساله و دغدغه اصلي منابع انساني مي باشد شامل شفاف سازي و سياست گذاري در خصوص چگونگي ارائه خدمات به نيروهاي شركتي و تعريف دقيق آن ؛ عدم تائيد سختي كار پرسنل قرائت و توزيع عليرغم مشكلاتي كه اين افراد در حين انجام وظيفه دارند ؛محاسبه حقوق بازنشستگي اكثر همكاران در آستانه بازنشستگي بر مبناي ميانگين پنج سال آخر خدمت توسط سازمان تأمين اجتماعي و بروز مشكلات عديده هم براي همكاران و هم براي شركت توزيع برق؛پايين بودن سطح بعضي از خدمات درماني براساس توافق وزارت نيرو و بيمه مركزي به عنوان مثال هزينه هاي دندانپزشكي ، داروهاي خارجي مورد تجويز پزشكان متخصص و داروهاي گياهي با كاربرد درماني ؛تعيين تكليف در خصوص پرداخت 4% حق بيمه پرسنل شركتي مشمول سختي كار در مشاغل بهره برداري ،؛عدم حضور پرسنل شركتي در مسابقات ورزشي وزارت نيرو و ايجاد مسائل ضد انگيزشي بوده است .
منبع: خبر توليدي
نویسنده: محبوبه وكيلي
تعداد بازدید: 490
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
كليه حقوق سايت متعلق به شركت  توزيع  برق شهرستان اصفهان مي باشد
Powered by DorsaPortal